Lista mea de bloguri


luni, 15 februarie 2010

"......"


ROMEO (aparte):
Să mai ascult, sau să-i răspund acum ?
JULIETA: Doar numele ce-l porţi îmi e dușman.
Şi chiar de n-ai fi Montague, tu ești
Tot tu. Ce-nseamnă Montague? Nici braţ.
Nici mână, nici picior, nici chip, nici altă
Bucată dintr-un om. Alt nume ia-ţi !
Ce-i numele ? Ce noi numim răsuri
Tot dulce-ar miresma, oricum le-am zice;
La fel și el; de nu-l mai chem Romeo,
Tot fără de cusur și drag ramâne
Şi-atunci, Romeo, leapădă-al tău nume
Căci nu-i crâmpei din tine, și în schimb
Pe mine ia-mă toată.
ROMEO: Fac cum spui:
“Iubite” zi-mi, și mă botez din nou;
Şi nu mai voi în veci să fiu Romeo.
JULIETA: Ce om ești tu, ce-ascuns în manta nopţii
Dă buzna-n taina mea astfel ?
ROMEO: Pe nume
Nici eu nu știu a-ţi spune cine sunt:
Urăsc, o înger, numele ce-l port
Fiindcă ţi-i vrăjmaș; de l-aș avea
Pe o hârtie scris, bucăţi l-aș face.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu